Ved at benytte dig af Rubberduck ApS’ services og produkter, accepterer du samtidig nedenstående handelsbetingelser.
Opdateret pr. 20. september 2018
Rubberduck ApS
CVR: 38784730
Jernholmen 54-56
2650 Hvidovre
Danmark
- Generelt
1.1 Ved at benytte dig af serviceydelser forbundet med Rubberduck ApS (herefter Leverandøren) accepterer køber (herefter kaldet kunden) nærværende forretningsbetingelser. Accept sker gennem køb på hjemmesiden (https://www.rubberduck.dk), gennem Facebook Messenger Chat, på email ved at skrive til kontakt@rubberduck.dk, på telefon ved at ringe til 91916262 eller Appen (Rubberduck).
1.2 Betingelserne gælder både forbrugere og erhvervskunder.
1.3 Det påhviler Kunden til enhver tid, at holde sig ajour med de gældende forretningsbetingelser.
1.4 Skulle der ske standsning, indskrænkning eller forsinkelse i driften hos Rubberduck ApS eller leverandører til Rubberduck ApS, eller indtræffe uundgåelige begivenheder, som Rubberduck ApS ikke har indflydelse på (f.eks. force majeure, krig, naturkatastrofer, arbejdskonflikter mv.) er Rubberduck ApS berettiget til at udsætte ordren, herunder levering og servicering i det omfang det er nødvendigt. Rubberduck ApS vil da oplyse dig om, hvorvidt og hvornår leveringen vil finde sted. Hvis det ikke er muligt at forudsige tidspunktet for begivenhedernes afslutningen, eller hvis den varer i mere end 30 dage, er begge parter berettiget til at ophæve kontrakten.
1.5 Forsinket levering af produkt, servicering eller ydelse berettiger – uanset årsagen til forsinkelsen – ikke til erstatning af nogen art eller til afslag i købesummen.
1.6 Ved en bestilling af produkter af services over en sæson (eksempelvis hjulopbevaring) menes en vintersæson/sommersæson, dvs. op til 6 måneder. sommersæsonen løber fra 1. marts til 1. september, vintersæsonen løber fra 1. september til 1. marts.
- Forskel mellem hjulskifte og dækskifte
2.1 Ved et hjulskifte bliver dækket ikke taget af fælgen.
2.2 Ved et hjulskifte bliver dækket ikke taget af fælgen, og det kan derfor foretages med et minimum af værktøj: Donkraft, topnøgle og momentnøgle. Alle Rubberducks køretøjer kan levere denne service.
2.3 Ved et dækskifte skifter man dæk på eksisterende fælge. Denne service kræver ud over udstyret til hjulskift også større maskiner: Dækskifter og afbalanceringsmaskine. Rubberduck leverer denne service på stedet med udvalgte køretøjer der er installeret til at kunne løse dette.
- Betaling & Priser
3.1 Betaling sker på følgende måder: Gennem Appen med kreditkort, gennem MobilePay på stedet eller efter endt service via faktura.
3.2 Prisen på servicen eller ydelsen beregnes på baggrund af den oplyste pris i den seneste udgave af Appen elller på websitet.
3.3 Vi krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkomne ikke kan aflæse kundens kortnummer eller andre informationer under transaktionen.
3.4 Afhentning af hjul eller dæk fra tidligere mekaniker gøres gratis i Storkøbenhavn, i forbindelse med samtidig køb af opbevaring. Alternativt skal kunden betale samme pris for afhentningen, som den gældende pris for opbevaring jf. Appen og websitet www.rubberduck.dk.
- Reklamation
4.1 Kunden har pligt til straks at undersøge varen eller servicen ved modtagelse. Dette gælder, uanset om kunden ikke selv skal stå for eventuel montering.
4.2 Opdager Kunden en fejl, mangel eller skader, skal Leverandøren snarest muligt inden for rimelig tid kontaktes og oplyses om, hvori fejlen, manglen eller skaden består. Privat- og Erhvervskunder skal gøre kravet gældende senest 14 dage fra servicen er løst og manglens, fejlens eller skadens indtræden.
- Hjulopbevaring
5.1 Vælger Kunden at få opbevaret sine hjul hos Leverandøren vil de blive forsikret
5.2 Det vil altid være kundens egen kaskoforsikring, i så fald kunden har en sådan, der vil dække skader, tyveri, brand eller vandskade ved kunden hjul eller dæk.
5.3. Hvis kunden ikke har en kaskoforsikring dækker Leverandøren følgende: Brand, vandskade eller tyveri.
5.3 Ved erstatning vil vi forsøge at genkøbe lignende hjul og dæk, alternativt udbetale et beløb svarende til værdien af hjulene, dog maksimalt 15.000 kr. pr. hjulsæt.
5.4 Kunden har altid mulighed for at tilse dine hjul eller afhente dem igen efter aftale. Alternativt kan Leverandøren også levere Kundens hjul retur til Kunden. Dette koster 300 kr.
5.5. Hvis Kunden ikke får foretaget nyt hjulskift inden for den efterfølgende sæson. Det vil sige 6 måneder efter dit sidste hjulskift. Vil Kundens opbevaring blive fornyet, til den gældende pris for opbevaring pr. sæson jf. www.rubberduck.dk
5.6 Kunden vil modtage et opbevaringsbevis senest 7 dage efter kundens hjul er ankommet til Leverandørens lager. Hvis Kunden ikke modtager et opbevaringsbevis, skal kunden tage kontakt til Leverandørens kundeservice for at gøre opmærksom på dette. Beviset vil blive sendt via email, som er blevet oplyst ved booking.
5.7 Afhentning af hjul eller dæk fra tidligere mekaniker gøres gratis i Storkøbenhavn, i forbindelse med samtidig køb af opbevaring. Alternativt skal kunden betale samme pris for afhentningen, som den gældende pris for opbevaring jf. Appen og websitet www.rubberduck.dk
- Kalibrering af dæktryksovervågning / TPMS
6.1 Alle biler siden 2014 har TPMS (Tire Pressure Monitoring System) også kaldet dæktryksovervågning. Nogle biler før 2014 har ligeledes et system.
6.2 Ved mobilt hjulskift kan leverandøren servicere biler med både indirekte og direkte TPMS, dvs en dæktryksmåler, som kører via ABS sensor eller via ventilen. Det er dog ikke leverandørens pligt at nulstille, indstille eller kalibrerer bilens TMPS system eller ventiler.
6.3 Leverandøren har mulighed for at nulstille eller kalibrerer kundens dæktrykssensorer efter dækskift. Det er kundens ansvar at oplyse Leverandøren om behov for dette, samt beskrive om bilen har direkte eller indirekte TPMS. Ved varsel dagens før vil medbringes det korrekte udstyr til kundens bil. Det er ikke alle Leverandørens biler der er udstyret med dette udstyr. Ved tvivl om kundens bil har dette system eller hvilket system bilen har kan der tages kontakt til Leverandøren i forbindelse med booking.
- Ikke til stede på adressen
7.1 Det er til enhver tid Kundens eget ansvar at være tilstede på den aftalte adresse inden for aftale tidsinterval. Endvidere skal det bemærkes, at det er Kundens eget ansvar at oplyse navne på dørtelefon eller lign, såfremt Kundens eget navn ikke fremgår.
7.2 Er kunden ikke til stede ved aftalte tidsinterval, bliver kunden kontaktet pr. telefon. Reagerer kunden ikke på telefon, vil kunden pålægges et gebyr på ordrens fulde beløb, for forgæves kørsel. Kunden skal efterfølgende tage kontakt til Leverandøren for at lave en ny aftale.
7.3 Når kunden ikke er til stede ved det aftalte tidsinterval, vil Rubberduck ApS varetage/opbevare kundens hjul indtil andet er aftalt.
7.4 Hvis kunden har lavet en aftale om ikke at være til stede, kan dette vilkår fraviges. Dette kræver at bilen ikke har en bilalarm, samt at kunden lever op til nedenstående krav.
7.5 Hvis kunden ikke er til stedet på adressen, og det er aftalt med leverandøren. Er det kundens ansvar at Leverandøren har adgang til de hjul eller dæk der skal monteres på bilen, samt evt. nye bolte der skal bruges ved montering. Derudover skal Leverandøren have adgang til kundens låseadapter, hvis Kunden har låsebolte til at fastspænde sine fælge. Hvis kunden ikke har sørget for disse betingelser, vil der blive pålagt gebyr jf. punkt 7.2 (forgæves kørsel).
- Hvis der er monteret låsebolte
8.1 Det er til enhver tid Kundens eget ansvar at informere Leverandøren, hvis der er låsebolte monteret på hjulene. Det er desuden Kundens ansvar at medbringe låseadapteren på dagen ved hjulskiftet.
9. Udlevering af hjul
9.1 Leverandøren tilbyder følgende former for udlevering af hjul:
9.2 Kunden kan selv afhente opbevarede hjul gratis. Kontakt afhentning@rubberduck.dk for at høre mere.
9.3 Leverandøren kan sende hjul til ønskede adresse mod et gebyr på kr. 300.
- Afbestillingspolitik
10.1 En kunde kan til enhver tid afbestille sin ordre. Der følger følgende regler for afbestilling:
Afbestilling i god tid
Såfremt en kunde afbestiller i god tid, ikke senere end kl. 8.00 dagen før ordrens faktiske leverancen er kunden berettet til fuld refundering af alle services/produkter der endnu ikke er foretaget/leveret.
Afbestilling i dårlig tid
Såfremt en kunde afbestiller i dårlig tid, senere end kl. 8.00 dagen før ordrens faktiske leverancen er leverandøren berettet men ikke forpligtet til at opkræve ordrens fulde beløb.
- Henvisningsprogram (Henvisning af venner)
11.1 Rubberducks henvisningsprogram giver eksisterende eller tidligere kunder af Leverandøren mulighed for at henvise venner til at bruge Leverandørens services. Ved henvisning af en ven får Kunden mulighed for at optjen bonus og få dette udbetalt.
11.2 For at deltage i henvisningsprogramet skal Kunden acceptere Leverandøren forretningsbetingelser.
11.3 For at optjene bonus kræver det, at den ven der henvises bruger linket som Kunden har givet denne, og at der herefter foretages en booking ved brug af dette link.
11.4 Det er ikke muligt for tidligere kunder at benytte rabat i forbindelse med en henvisning. Det er ikke muligt for Kunder at invitere venner der allerede er Kunder af Leverandøren.
11.5 Rabatten som tildeles venner der henvises kan ikke kombineres med andre rabatter.
11.6 Rabatten eller den bonus der tildeles kunden som henviser kan ikke kombineres med andre rabatter.
11.7 Den bonus som kunden optjener ved at henvise venner vil primært blive brugt til at give rabat på fremtidige services hos Leverandøren. Hvis Kunden har været serviceret i indeværende sæson, hvor vennen er blevet henvist i og booker i, vil det være muligt at få udbetalt bonussen. I alle tilfælde vil denne bonus eller rabat først kunne tages i brug efter at vennen er blevet serviceret og har betalt for sin service.
11.8 Hvis en henvist ven senere aflyser sin booking vil denne henvisning ikke længere være valid til at give en bonus til kunden der har henvist.
11.9 Bonus og rabat må kun blive optjent via en bruger per kunde. Brugeren er tilknyttet nummerplade og email, der kan dermed ikke optjenes ekstra bonus eller rabat ved at oprette bookinger i nye emailadresser.
11.10 Hvis kunden mener at have henvist en ven, som har booket, og kunden ikke er blevet tildelt den korrekte rabat eller bonus, skal kunden tage kontakt til leverandørens kundeservice.
11.11 Henvisninger skal foretages personligt via email, Facebook messenger eller via deling på Facebook. Det er ikke tilladt at bruge rabatkoder eller links som en del af en forretning. Det er ikke tilladt at dele rabatkoder eller link på blogs eller sidder som har det som forretningsmodel af dele rabatkoder eller tilbud. Det er ikke tilladt at sende rabatkoder til folk kunden ikke kender. Det er ligeledes ikke tilladt at spamme folk med rabatkoder.
11.12 Hvis man som ven modtager flere rabatkoder eller link, kan kun en af disse benyttes, og det kan ikke kombineres med andre rabatkoder.
11.13 Leverandøren har mulighed for at annullere henvisningsprogramet til en hver tid uden yderligere varsel. Leverandøren har ligeledes mulighed for at ændrer rabatsatser eller bonusser.
11.14 Hvis Leverandøren har mistanke om ondsindet udnyttelse, forfalskning eller brug som ikke lever op til Leverandørens forretningsbetingelser, har Leverandøren altid mulighed for at tilbageholde bonusser og ikke udbetale bonusser som er optjent.
- Kampagner og rabatter
12.1 I forbindelse med aftaler med udvalgte samarbejdspartnere og virksomheder har Leverandøren valgt at tilbyde rabatter, som kan benyttes af medarbejdere i disse virksomheder eller medlemmer hos samarbejdspartneren. Disse rabatter gives ved brug af udvalgte rabatkoder.
12.2. Ved brug af disse rabatkoder, tilkendegiver Kunden, at denne for eksempel er medarbejder i den organisation rabatkoden er udstedt til, eller er medlem af en organisation. Det er ikke tilladt at benytte rabatkoder for andre virksomheder eller organisationer end dem man er medlem af.
12.3 Leverandøren kan bede om dokumentation for medlemskab af visse organisationer som kræver medlemskab. Hvis dokumentationen ikke kan tilvejebringes, er det Leverandørens ret at afvise at give rabat på den bestilte service.
12.4 Det er aldrig muligt at kombinerer rabatter og kampagner og på denne måde opnå en højere samlet rabatsats. Her vil den højeste enkelte rabatsats blive udvalgt af Leverandøren og givet til Kunden.
13. Valg af tid under booking
13.1 Ved booking af hjulskift og dækskift kan der vælges et tidsinterval jf. Leverandørens bookingformular på www.rubberduck.dk eller i Leverandørens App. Et tidsinterval kan for eksempel være kl. 7:00 – 10:00.
13.2. Leverandøren kan ankomme i hele tidsrummet, så længe servicen er udført inden tidsintervallet afsluttes. Her skal det være muligt at kunne komme i kontakt med Kunden enten via personlig kontakt på adressen eller via telefon, med mindre det er aftalt med Kunden at skiftet udføres uden Kunden er til stede.
13.3 Det er i visse tilfælde muligt at opnå en rabatsats, hvis Kunden udviser fleksibilitet og vælger flere tidsintervaller i forlængelse. Dette kan altid aflæses på de gældende muligheder for at booke tid til hjulskift. Hvis Kunden senere blive forhindret i at modtage servicen i det fulde tidsinterval, vil denne rabatsats frafalde igen.
13.4 Det er ikke muligt for Kunden at kombinere en rabatsats fra en kampagne eller rabatkode, sammen med en rabat for at vælge flere tidsintervaller i forlængelse.
14. Forbehold for ændringer
14.1 Leverandøren forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for både website og Appen. Det er derfor vigtigt, at Kunden løbende holder sig orienteret om eventuelle ændringer.
14.2 Det er kundens eget ansvar, at holde sig opdateret på Rubberduck ApS’ regler og betingelser.